7 basisregels waardoor je makkelijker en sneller kunt afvallen!

Simpele tips om sneller, makkelijker en beter af te vallen

Afvallen, de eeuwige strijd voor de meeste Veertigplus mussen. Ik ben er ook eentje die die strijd regelmatig voert. De één wil 3 kilo afslanken om er iets strakker uit te zien en voor de ander is het van levensbelang om 30 kilo of meer af te vallen vanwege gezondheidsklachten. Maar in mijn ogen draait alles om 7 basisregels. Heus niet allemaal wetenschappelijk bewezen, maar volgens mij wel waar het allemaal om draait. Ben je benieuwd welke 7 basisregels het zijn? Dat verklap ik hieronder.


Gewoon lekker een simpele en korte opsomming van de 7 basisregels

Soms is het ook lekker om gewoon simpel wat tips & trics te krijgen over het onderwerp afslanken, zonder al teveel moeilijke termen of lange teksten. Dús, daarom hieronder in Jip en Janneketaal kort en krachtig een uitleg wat – in mijn ogen – de 7 basisregels zijn om af te slanken:


#Basisregel 1: eet minder vet

De meningen lopen uiteen welke vetten goed voor je zijn. Maar – heel eerlijk – je weet zelf natuurlijk ook dat een patatje met mayo, een bamibal of een Big Mac van de Mc Donalds te vet zijn. Dus beperk je dagelijkse hoeveelheid vet tot een klein beetje vet van bijvoorbeeld olijfolie, notenoliën of vet in vette vis (zalm, haring, makreel, paling).


#Basisregel 2: eet veel minder suiker

Zonder hier een heel verhaal te houden over geraffineerde en ongeraffineerde suikers, weet je diep van binnen dat het dagelijks oppeuzelen van een zak snoep of een reep chocola niet goed voor je is. Teveel suikers en te foute suikers.

Het beste is om helemaal te stoppen met het eten van suiker en daarmee koek, snoep, gebak en kant-en-klare maaltijden te laten staan. Honing of suikers uit fruit zijn al wel iets beter, maar ook daar geldt dat je het met mate moet eten. Vind je het moeilijk om suiker helemaal uit je dagelijkse kost te schrappen? Zoet dan heel beperkt je eten en drinken met honing, stevia, dadels of suiker in fruit.


#Basisregel 3: drink minder alcohol

Aan de bekende bierbuik bij mannen heeft vaak écht een grote hoeveelheid biertjes en jonge jenevers een bijdrage geleverd. Vrouwen kunnen helaas ook dikker worden van alcohol. Probeer daarom te minderen met wijntjes, mixjes, likeurtjes of biertjes. Drink daarvoor in de plaats bijvoorbeeld een glas water of (groene) thee. Misschien heel saai, maar wat zul je trots zijn als jouw weegschaal minder kilo’s weergeeft 😉.


#Basisregel 4: eet minder slechte koolhydraten

Over koolhydraten vind je op internet onwijs veel artikelen. Over wat het zijn, wat het doet, welke goed zijn en welke slecht. Koolhydraten kun je zien als brandstof voor je lichaam. En die zijn weer onder te verdelen in goede en slechtere koolhydraten.

Goede koolhydraten zijn bijvoorbeeld: groenten, fruit, peulvruchten en bonen, granen (havermout, volkoren brood, volkoren pasta), zilvervliesrijst en quinoa. Slechtere koolhydraten zijn: gebak, koek, snoep, kant-en-klare sauzen, kant-en-klare gerechten, frisdranken, sommige vruchtensappen, chips, zoutjes, witte rijst, pizza, wit brood.


Vind je dit een leuk artikel? Volg dan ook de Facebookpagina van Veertigplus mus met de leukste weetjes!


#Basisregel 5: eet met mate

Ook eigenlijk een basisregel die best wel logisch is en ik moet altijd denken aan de uitspraak: “Elk pondje gaat door het mondje”. Soms heb ik zélfs dat ik bij elke hap denk: “dat is weer een hap met calorieën”.  En natuurlijk is dat zo, want elke hap die je eet of elke slok die je drinkt bevat calorieën. Maar calorieën heb je nu eenmaal dagelijks nodig.

Er is een vuistregel die door veel mensen wordt gebruikt: dagelijks heb je als vrouw gemiddeld 2.000 calorieën per dag nodig, maar probeer als je aan het afvallen bent of je tussen de 1.500 – 2.000 calorieën per dag uit kunt komen. Verspreid je eten over 3-6 porties per dag en het liefst in totaal zo rond de 1.500 calorieën per dag.


#Basisregel 6: beweeg meer

Het is echt zo: bewegen en gezonder/minder eten zijn de perfecte combinatie! Ook over de hoeveelheid beweging per dag en de beste soort beweging zijn boeken vol geschreven. Maar wandelen, joggen, fitness, zwemmen en fietsen blijven toch wel de ideale manier om af te slanken.

Er is een campagne geweest op tv die ‘minimaal 30 minuten bewegen per dag’ promootte. En daar begint het zeker mee, minimaal 30 minuten. Probeer daarom bijvoorbeeld 30 minuten per dag te bewegen met ‘simpele dingen’ (de trap nemen, lopend boodschappen doen, wandelen tijdens de lunchpauze etc.) en minimaal 2x per week een uurtje intensiever te sporten.


#Basisregel 7: blijf gemotiveerd!

Wat is afslanken vaak moeilijk! En na je veertigste gaat afvallen meestal ook nog eens moeizamer. Puf, puf, puf, daar sta je dan weer te zweten in de sportschool. Slik, daar gaat dat lekkere gebakje aan je neus voorbij. En toch zul je merken dat je trotser wordt op jezelf als het je lukt om meer te bewegen en gezonder te eten. En je zult merken dat het laten staan van de foute dingen je steeds makkelijker af gaat.

Maar dan – bam! – dan slaat de zwakte weer toe en heb je een dag dat je alle foute dingen weer naar binnen schranst. Bestraf jezelf daarna niet teveel, want ook zulke mindere momenten horen bij het afslanken. Er gebeurt namelijk veel, zowel lichamelijk en geestelijk, en je lichaam moet daar aan wennen. Dus, geef niet op (!) en pep jezelf weer op om door te gaan met afvallen.


Doe wat goed voelt

Er zijn tientallen soorten diëten die je kunt volgen, om nog maar niet te spreken over de honderden en zelfs duizenden soorten afslankproducten. In mijn ogen draagt alles een steentje bij. Én ook moet je lekker zelf het dieet en de afslankproducten kiezen die het beste bij je passen. Dus doe wat goed voelt en kom je er niet uit, laat je dan begeleiden door bijvoorbeeld een diëtist. Maar vooral: begin eerst met de bovenstaande 7 basisregels. Ook al klinken ze heel simpel en heb je er vast al eens over gehoord, ze kunnen je enorm helpen!


3 BONUSTIPS DIE JE HELPEN OM MAKKELIJKER EN SNELLER AF TE VALLEN!

Hieronder vind je 3 bonustips die je helpen om makkelijker af te vallen. Het zijn waanzinnig populaire afslankprogramma’s die door vele tienduizenden vrouwen al zijn gebruikt! Dit zijn de 3 bonustips:


BONUSTIP 1! 

Het zeer populaire Stop Eetbuien Programma van Jasper Alblas!

Ben jij er klaar voor om volledige grip te krijgen op je voeding? Als je de stappen uit dit programma volgt dan maak je voorgoed een einde aan alle eetbuien. Je rekent af met:

  • Emotionele eetbuien
  • Snaaidrang en snacktrek
  • Suikerverslaving

Klik hier voor meer info: Stop Eetbuien Programma

Het stop eetbuien programma van Jasper Alblas


BONUSTIP 2! 

Het uiterst favoriete Smoothie Afslank Plan van Jasper Alblas!

Volg het Smoothie Afslank Plan en verbrand al je overtollig lichaamsvet, praktisch en gezond zonder ‘gedoe’.

  • Gegarandeerd afvallen met 3 duidelijke programma’s.
  • Inclusief digitale wintereditie met heerlijke soeprecepten.
  • Geschikt voor alleenstaanden, singles, stelletjes en families.

Klik hier voor meer info: Smoothie Afslank Plan

Het Smoothie Afslank Plan van Jasper Alblas


BONUSTIP 3! 

Het súper gewilde afslankprogramma van Afvallen met Nederland!

Kun jij wel wat extra hulp gebruiken met afvallen? Ken jij ‘Afvallen met Nederland’ al? AfvallenMetNederland.nl is een online dieetprogramma waarbij je verantwoord online kunt afvallen onder begeleiding van de diëtiste van AfvallenMetNederland.nl.

Het is het meest complete en succesvolle dieetprogramma van Nederland en vele tienduizenden mensen bezoeken jaarlijks hun website voor inspiratie en interessante afslankprogramma’s! Je kunt kiezen uit het online programma of het programma in combinatie met het hardcopy boek. Het online programma bevat:

– honderden gezonde, eiwitrijke recepten (nu ook vegetarisch!)

– beweegprogramma met tientallen duidelijke video’s

– motivatieprogramma van onze gedragscoach

– begeleiding van een diëtiste.

Klik hier voor meer info: afvallenmetnederland.nl!

AfvallenmetNederland


Heb jij nog tips?

Heb jij tips of andere ideeën hoe je snel, makkelijk en goed afvalt? Of wil je jouw verhaal delen hoe jij vele kilo’s bent kwijtgeraakt? Zet het gerust in een reactie hieronder!


Bewaar deze pin voor later:

7 basisregels om snel en makkelijk af te vallen


Kleine waarschuwing: 
Veertigplus mus en de genoemde supermarkten/winkels/producenten zijn niet verantwoordelijk voor onjuiste informatie en eventuele gevolgen bij de consumptie van de hierboven vermelde producten en diensten. Check altijd de verpakking en/of laat je goed informeren voor gebruik!

Dit blogbericht bevat affiliate links. Voor meer informatie, lees mijn Disclaimer.

Eén gedachte over “7 basisregels waardoor je makkelijker en sneller kunt afvallen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *