7 basisregels waardoor je makkelijker en sneller kunt afvallen!

Simpele tips om sneller, makkelijker en beter af te vallen

Afvallen, de eeuwige strijd voor de meeste vrouwen. Ik ben er ook eentje die die strijd regelmatig voert. De één wil 3 kilo afslanken om er iets strakker uit te zien en voor de ander is het van levensbelang om 30 kilo of meer af te vallen vanwege gezondheidsklachten. Maar in mijn ogen draait alles om 7 basisregels. Heus niet allemaal wetenschappelijk bewezen, maar volgens mij wel waar het allemaal om draait. Ben je benieuwd welke 7 basisregels het zijn? Dat verklap ik hieronder.


Gewoon lekker een simpele en korte opsomming van de 7 basisregels

Soms is het ook lekker om gewoon simpel wat tips & trics te krijgen over het onderwerp afslanken, zonder al teveel moeilijke termen of lange teksten. Dús, daarom hieronder in Jip en Janneketaal kort en krachtig een uitleg wat – in mijn ogen – de 7 basisregels zijn om af te slanken:


#Basisregel 1: eet minder vet

De meningen lopen uiteen welke vetten goed voor je zijn. Maar – heel eerlijk – je weet zelf natuurlijk ook dat een patatje met mayo, een bamibal of een Big Mac van de Mc Donalds te vet zijn. Dus beperk je dagelijkse hoeveelheid vet tot een klein beetje vet van bijvoorbeeld olijfolie, notenoliën of vet in vette vis (zalm, haring, makreel, paling).


#Basisregel 2: eet veel minder suiker

Zonder hier een heel verhaal te houden over geraffineerde en ongeraffineerde suikers, weet je diep van binnen dat het dagelijks oppeuzelen van een zak snoep of een reep chocola niet goed voor je is. Teveel suikers en te foute suikers.

Het beste is om helemaal te stoppen met het eten van suiker en daarmee koek, snoep, gebak en kant-en-klare maaltijden te laten staan. Honing of suikers uit fruit zijn al wel iets beter, maar ook daar geldt dat je het met mate moet eten. Vind je het moeilijk om suiker helemaal uit je dagelijkse kost te schrappen? Zoet dan heel beperkt je eten en drinken met honing, stevia, dadels of suiker in fruit.


#Basisregel 3: drink minder alcohol

Aan de bekende bierbuik bij mannen heeft vaak écht een grote hoeveelheid biertjes en jonge jenevers een bijdrage geleverd. Vrouwen kunnen helaas ook dikker worden van alcohol. Probeer daarom te minderen met wijntjes, mixjes, likeurtjes of biertjes. Drink daarvoor in de plaats bijvoorbeeld een glas water of (groene) thee. Misschien heel saai, maar wat zul je trots zijn als jouw weegschaal minder kilo’s weergeeft 😉.


#Basisregel 4: eet minder slechte koolhydraten

Over koolhydraten vind je op internet onwijs veel artikelen. Over wat het zijn, wat het doet, welke goed zijn en welke slecht. Koolhydraten kun je zien als brandstof voor je lichaam. En die zijn weer onder te verdelen in goede en slechtere koolhydraten.

Goede koolhydraten zijn bijvoorbeeld: groenten, fruit, peulvruchten en bonen, granen (havermout, volkoren brood, volkoren pasta), zilvervliesrijst en quinoa. Slechtere koolhydraten zijn: gebak, koek, snoep, kant-en-klare sauzen, kant-en-klare gerechten, frisdranken, sommige vruchtensappen, chips, zoutjes, witte rijst, pizza, wit brood.


Vind je dit een leuk artikel? Volg dan ook de Facebookpagina van Veertigplus mus met de leukste weetjes!


#Basisregel 5: eet met mate

Ook eigenlijk een basisregel die best wel logisch is en ik moet altijd denken aan de uitspraak: “Elk pondje gaat door het mondje”. Soms heb ik zélfs dat ik bij elke hap denk: “dat is weer een hap met calorieën”.  En natuurlijk is dat zo, want elke hap die je eet of elke slok die je drinkt bevat calorieën. Maar calorieën heb je nu eenmaal dagelijks nodig.

Er is een vuistregel die door veel mensen wordt gebruikt: dagelijks heb je als vrouw gemiddeld 2.000 calorieën per dag nodig, maar probeer als je aan het afvallen bent of je tussen de 1.500 – 2.000 calorieën per dag uit kunt komen. Verspreid je eten over 3-6 porties per dag en het liefst in totaal zo rond de 1.500 calorieën per dag.


#Basisregel 6: beweeg meer

Het is echt zo: bewegen en gezonder/minder eten zijn de perfecte combinatie! Ook over de hoeveelheid beweging per dag en de beste soort beweging zijn boeken vol geschreven. Maar wandelen, joggen, fitness, zwemmen en fietsen blijven toch wel de ideale manier om af te slanken.

Er is een campagne geweest op tv die ‘minimaal 30 minuten bewegen per dag’ promootte. En daar begint het zeker mee, minimaal 30 minuten. Probeer daarom bijvoorbeeld 30 minuten per dag te bewegen met ‘simpele dingen’ (de trap nemen, lopend boodschappen doen, wandelen tijdens de lunchpauze etc.) en minimaal 2x per week een uurtje intensiever te sporten.


#Basisregel 7: blijf gemotiveerd!

Wat is afslanken vaak moeilijk! En na je veertigste gaat afvallen meestal ook nog eens moeizamer. Puf, puf, puf, daar sta je dan weer te zweten in de sportschool. Slik, daar gaat dat lekkere gebakje aan je neus voorbij. En toch zul je merken dat je trotser wordt op jezelf als het je lukt om meer te bewegen en gezonder te eten. En je zult merken dat het laten staan van de foute dingen je steeds makkelijker af gaat.

Maar dan – bam! – dan slaat de zwakte weer toe en heb je een dag dat je alle foute dingen weer naar binnen schranst. Bestraf jezelf daarna niet teveel, want ook zulke mindere momenten horen bij het afslanken. Er gebeurt namelijk veel, zowel lichamelijk en geestelijk, en je lichaam moet daar aan wennen. Dus, geef niet op (!) en pep jezelf weer op om door te gaan met afvallen.


Doe wat goed voelt

Er zijn tientallen soorten diëten die je kunt volgen, om nog maar niet te spreken over de honderden en zelfs duizenden soorten afslankproducten. In mijn ogen draagt alles een steentje bij. Én ook moet je lekker zelf het dieet en de afslankproducten kiezen die het beste bij je passen. Dus doe wat goed voelt en kom je er niet uit, laat je dan begeleiden door bijvoorbeeld een diëtist. Maar vooral: begin eerst met de bovenstaande 7 basisregels. Ook al klinken ze heel simpel en heb je er vast al eens over gehoord, ze kunnen je enorm helpen!


3 BONUSTIPS DIE JE HELPEN OM MAKKELIJKER EN SNELLER AF TE VALLEN!

Zoek je een fijn afslankprogramma? Hieronder vind je 3 super fijne bonustips met online afslankprogramma’s die je helpen om makkelijker en sneller af te vallen. Het zijn waanzinnig populaire online afslankprogramma’s die heel veel vrouwen al hebben gevolgd! Dit zijn de 3 bonustips die ik je graag geef en kijk gerust welk afslankprogramma bij je past:


# BONUSTIP 1! 

Het zeer populaire Afvallen met Nederland programma! Al vanaf € 7,50 per maand!

Volg dit complete dieetprogramma en bereik het gewicht dat je graag wilt bereiken! Boordevol lekkere en gezonde recepten, waardoor je slanker wordt en je je fit voelt.

→ 7 tot 12 kilo afvallen in 10 weken tijd!

→ Gezond op gewicht met lekker eten

→ Meer zelfvertrouwen, energie en een gezonder lichaam

→ Elke dag recepten, oefeningen en informatie

→ 30 dagen tevredenheidsgarantie! Niet tevreden? Geld terug!

Klik hier voor meer info: Afvallen met Nederland Programma! Al vanaf € 7,50 per maand!

 

AfvallenmetNederland


# BONUSTIP 2! 

DieetPro: het nummer 1 dieet van Nederland!

Wist je dat X-factor winnares Lisa Loïs onder andere met DieetPro 30 kilo is afgevallen? Echt top!

DieetPro is een unieke formule van slechts 79 kcal per shake die nagenoeg koolhydraatvrij, vetvrij en suikervrij is.

Daarnaast bevat DieetPro een complete mix van vitamines en mineralen, waaronder vitamine B2, B3, B5, B6 en B12 die energie helpen vrij te maken uit vet, koolhydraten en eiwitten en chroom om de bloedsuikerspiegel in balans te houden zodat de productie van het dik makende hormoon insuline beperkt blijft.

Niet voor niets is DieetPro al drie jaar op rij het best verkochte dieetproduct in drogisterijen en gezondheidswinkels!

Zij hebben verschillende handige kant-en-klare pakketten, waarmee je kunt afvallen, zoals het Slimme Start Pakket, het Slank & Fit Pakket, het Maandpakket en het Lisa’s Choice pakket (samengesteld door Lisa Loïs).

Klik hier voor meer info over de verschillende dieetpakketten van Dieetpro! Al vanaf € 49,90 per maand!

 


# BONUSTIP 3!

Het populaire Koolhydraatarm 50 Dagen Programma!

Wil jij écht makkelijk afvallen zonder jezelf suf te sporten of uit te hongeren? Dan is het populaire Koolhydraatarm 50 Dagen Programma echt wat voor jou! Start met afvallen op plaatsen waar je lichaam makkelijk vet opslaat, zoals je buik, billen en benen! Al 50.000 vrouwen gingen je voor!

Dit programma bestaat uit een boek dat je krijgt thuisgestuurd en bestaat uit:

→ 7 super handige weekmenu’s (bespaar tijd!)

→ 7 kant-en-klare boodschappenlijstjes (bespaar tijd én geld!)

→ 150 overheerlijke afslankrecepten (geniet tot 6 keer per dag van lekkere maaltijden en snacks).

Klik hier voor meer info: Koolhydraatarm 50 Dagen Programma. Voor slechts 37 euro!


Succes met afvallen!

Hopelijk helpen deze 7 basisregels voor het afvallen jou ook, net zoals het mij goed heeft geholpen. Je hoeft je er niet aan te houden als je dat niet wilt, maar het kan je zeker wel houvast geven!

 


Bewaar deze pin voor later:

7 basisregels om snel en makkelijk af te vallen


Kleine waarschuwing: 
Veertigplus mus en de genoemde supermarkten/winkels/producenten zijn niet verantwoordelijk voor onjuiste informatie en eventuele gevolgen bij de consumptie van de hierboven vermelde producten en diensten. Check altijd de verpakking en/of laat je goed informeren voor gebruik!


Dit blogbericht bevat affiliate links. Voor meer informatie, lees mijn Disclaimer.

2 gedachten over “7 basisregels waardoor je makkelijker en sneller kunt afvallen!

  • april 11, 2021 om 8:03 pm
    Permalink

    Als je af wil vallen en gezonder wil gaan leven zul je je leefstijl moeten aanpassen! Een dieet is kortstondig en helpt bij a nooit op de langere termijn. Je zult op een dag toch weer gewoon moeten gaan eten!
    Heel slecht om dingen te zeggen als; deze hap bevat ook weer calorieën.. (klinkt als een eetstoornis) en shakes helpen je ook niet!! Daarbij is minder stress, goed slapen, lief zijn voor jezelf en zo nog veel meer tevens zo belangrijk!!

    Beantwoorden
  • Pingback: 10 slimme trucs om af te vallen of op gewicht te blijven met de feestdagen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *