Oei! 10 ‘gezonde’ snacks die je juist dik maken!

Veel gezonde snacks zijn toch minder gezond dan je denkt

Wist jij dat veel snacks en andere voedingsmiddelen die gezond lijken, juist helemaal niet gezond zijn? Bij veel van deze gezonde snacks denk je dat ze gezond zijn, maar in veel gevallen zijn ze dat niet! Wees dus voorzichtig met het eten van de onderstaande voedingsmiddelen, zeker als je wilt afvallen of als je een gezonde levensstijl belangrijk vindt.


Eet zo puur mogelijk

Vermijd (dieet)producten die gezoet zijn met zoetstoffen, zoals aspartaam. Hier lees je een mooi en duidelijk artikel waarom aspartaam ongezond is. Ook andere zoetstoffen, zoals Stevia, zijn niet altijd gezond zoals je denkt, dat lees je hier.

Eet het liefst zo puur mogelijk, met verse, onbewerkte producten. Als je iets zoet wilt maken, gebruik dan bijvoorbeeld banaan, dadels, honing of palmsuiker. Bij een reformhuis kunnen ze je nog meer ideeën geven over gezonde suikers.


10 ‘gezonde snacks’ die je juist DIK kunnen maken:

Kun je beter niet drinken: light frisdrank
Wat dan wel? Water, thee, kokoswater, fruitwater.


Kun je beter niet eten: suikervrije snoep
Wat dan wel? Handje ongebrande noten, stukje pure chocola (minstens 70% cacao), een stukje fruit.


Kun je beter niet eten: light koekjes
Wat dan wel? Bak zelf gezonde koekjes met hele pure producten. Hier vind je bijvoorbeeld 7 leuke recepten voor gezonde havermoutkoekjes.


Kun je beter niet eten: kant-en-klare ontbijtgranen (de meeste bevatten veel suikers en/of zoetstoffen)
Wat dan wel? Doe in je yoghurt bijvoorbeeld een handje ongebrande noten, blauwe bessen, kiwi of kokossnippers.


Kun je beter niet drinken: vruchtensappen (drink het met mate, vanwege het hoger suikergehalte)
Wat dan wel: drink water en geef een natuurlijke touch aan je water. Hier vind je bijvoorbeeld 10 leuke recepten om zelf fruitwater te maken.


Kun je beter niet eten: light melkproducten, zoals light yoghurt, light yoghurtdrank, etc.
Wat dan wel? Gewone ongezoete melk of yoghurt of vervang het door ongezoete plantaardige melk- en yoghurtproducten, zoals plantaardige sojamelk of sojayoghurt, plantaardige amandelmelk of amandelyoghurt, etc.


Kun je beter niet eten: kant-en-klare sorbetijs (bevat meestal veel suiker)
Wat dan wel? Maak je eigen sorbetijs, zoals dit lekkere recept voor suikervrije kersen sorbetijs. Of maak gezonde yoghurtijs zonder suiker en met fruit.


Kun je beter niet eten: suikervrije chocolade
Wat dan wel? Stukje pure chocolade met een cacaogehalte van 70% of meer.


Kun je beter niet eten: bepaalde soorten vleeswaren (die bevatten veel toevoegingen, zoals suiker en teveel zout)
Wat dan wel? Eet puur natuur en maak alles zoveel mogelijk met verse producten. Kijk hier voor inspiratie voor gezonde lunch recepten en hier voor vele gezonde hoofdgerechten.


Kun je beter niet eten: ketchup (in de meeste ketchups zit veel suiker)
Wat dan wel? Ketchup lijkt redelijk gezond en gezonder dan mayonaise, maar dat is het niet. In heel veel soorten ketchups zit namelijk veel suiker! Wil je toch iets gezonds hebben om in te dippen, maak dan je eigen gezonde ketchup zonder suiker.


3 BONUSTIPS DIE JE HELPEN OM MAKKELIJKER EN SNELLER AF TE VALLEN!

Zoek je een fijn afslankprogramma? Hieronder vind je 3 super fijne bonustips met online afslankprogramma’s die je helpen om makkelijker en sneller af te vallen. Het zijn waanzinnig populaire online afslankprogramma’s die heel veel vrouwen al hebben gevolgd! Dit zijn de 3 bonustips die ik je graag geef en kijk gerust welk afslankprogramma bij je past:


# BONUSTIP 1! 

Het zeer populaire Afvallen met Nederland programma! Al vanaf € 7,50 per maand!

Volg dit complete dieetprogramma en bereik het gewicht dat je graag wilt bereiken! Boordevol lekkere en gezonde recepten, waardoor je slanker wordt en je je fit voelt.

→ 7 tot 12 kilo afvallen in 10 weken tijd!

→ Gezond op gewicht met lekker eten

→ Meer zelfvertrouwen, energie en een gezonder lichaam

→ Elke dag recepten, oefeningen en informatie

→ 30 dagen tevredenheidsgarantie! Niet tevreden? Geld terug!

Klik hier voor meer info: Afvallen met Nederland Programma! Al vanaf € 7,50 per maand!

 

AfvallenmetNederland


# BONUSTIP 2! 

DieetPro: het nummer 1 dieet van Nederland!

Wist je dat X-factor winnares Lisa Loïs onder andere met DieetPro 30 kilo is afgevallen? Echt top!

DieetPro is een unieke formule van slechts 79 kcal per shake die nagenoeg koolhydraatvrij, vetvrij en suikervrij is.

Daarnaast bevat DieetPro een complete mix van vitamines en mineralen, waaronder vitamine B2, B3, B5, B6 en B12 die energie helpen vrij te maken uit vet, koolhydraten en eiwitten en chroom om de bloedsuikerspiegel in balans te houden zodat de productie van het dik makende hormoon insuline beperkt blijft.

Niet voor niets is DieetPro al drie jaar op rij het best verkochte dieetproduct in drogisterijen en gezondheidswinkels!

Zij hebben verschillende handige kant-en-klare pakketten, waarmee je kunt afvallen, zoals het Slimme Start Pakket, het Slank & Fit Pakket, het Maandpakket en het Lisa’s Choice pakket (samengesteld door Lisa Loïs).

Klik hier voor meer info over de verschillende dieetpakketten van Dieetpro! Al vanaf € 49,90 per maand!

 


# BONUSTIP 3!

Het populaire Koolhydraatarm 50 Dagen Programma!

Wil jij écht makkelijk afvallen zonder jezelf suf te sporten of uit te hongeren? Dan is het populaire Koolhydraatarm 50 Dagen Programma echt wat voor jou! Start met afvallen op plaatsen waar je lichaam makkelijk vet opslaat, zoals je buik, billen en benen! Al 50.000 vrouwen gingen je voor!

Dit programma bestaat uit een boek dat je krijgt thuisgestuurd en bestaat uit:

→ 7 super handige weekmenu’s (bespaar tijd!)

→ 7 kant-en-klare boodschappenlijstjes (bespaar tijd én geld!)

→ 150 overheerlijke afslankrecepten (geniet tot 6 keer per dag van lekkere maaltijden en snacks).

Klik hier voor meer info: Koolhydraatarm 50 Dagen Programma. Voor slechts 37 euro!


Kortom…

Ik hoop je met het bovenstaande lijstje te hebben geinspireerd welke voedingsmiddelen je beter kunt laten staan als je gezond wilt leven en/of gezond wilt afvallen!


Bewaar deze pin voor later:

10 gezonde snacks die je juist dik maken


Kleine waarschuwing: 
Veertigplus mus en de eventuele genoemde specialisten zijn niet verantwoordelijk voor onjuiste informatie en eventuele gevolgen bij de consumptie van de hierboven vermelde producten en het opvolgen van adviezen en/of het afnemen van genoemde diensten. Verdiep je goed alvorens gebruik en laat je desnoods goed informeren door een deskundige!


Dit blogbericht bevat affiliate links. Voor meer informatie, lees mijn Disclaimer.

5 gedachten over “Oei! 10 ‘gezonde’ snacks die je juist dik maken!

  • augustus 10, 2020 om 9:06 am
    Permalink

    AH verkoopt muesli zonder toegevoegde suikers en/of zoetstoffen. Erg handig als je geen zin of tijd hebt zelf je granola te maken. Verstegen heeft ketchup zonder suiker (en daar zit ook geen zoetstof in). Te koop bij de AH (geen idee of het ook bij andere supermarkten te koop is;)) en het is echt goede, lekkere ketchup. Er zijn overigens al meerdere merken zonder suiker beschikbaar. AH had ook een versie zonder suiker die iets scherper smaakte dan die van Verstegen, maar blijkbaar werd het te weinig verkocht, want het is niet meer verkrijgbaar.

    Beantwoorden
    • augustus 28, 2020 om 12:30 pm
      Permalink

      Hoi Kitty, dank je wel voor je fijne tips! Groetjes, Muriel

      Beantwoorden
  • mei 15, 2020 om 10:12 am
    Permalink

    Melk vervangen door soya melk???? Soya is gewoon vergif. Chemisch gemanipuleerde bonen. Neem dan BIO en maak zelf je havermoutmelk of amandelmelk.

    Beantwoorden
    • mei 18, 2020 om 9:03 am
      Permalink

      Hoi Maria, dank je wel voor je reactie en je tips om sojamelk te vervangen door andere soorten plantaardige melk. Groetjes, Muriel

      Beantwoorden
    • augustus 10, 2020 om 9:14 am
      Permalink

      Ik gilde ook altijd moord en brand mbt soja. Ik ben er een beetje van teruggekomen. Blijkbaar hebben de fyto-oestrogenen in soja een positieve werking tijdens de overgang; het kan o.a. opvliegers doen verminderen. Voor opgroeiende jongetjes kan soja vruchtbaarheidsproblemen opleveren. In deze wereld van overbevolking is dat in mijn optiek niet zo erg trouwens. Overigens kun je met een heel gerust hart tempé eten. Dit is gefermenteerde soja dat sowieso alle eventueel negatieve eigenschappen van gewone soja niet heeft. Daarnaast is er de discussie ‘genetisch gemanipuleerd’, maar ook dit is niet per se gezegd dat het slecht is.

      Beantwoorden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *