Hoeveel calorieën moet je verbranden om 1 kilo af te vallen?

Om 1 kilo af te vallen, hoeveel calorieën moet je dan verbranden?

Wil je goed afvallen, dan zul je onder andere minder calorieën moeten eten en/of meer calorieën moeten gaan verbranden. Dat betekent gezonder eten, vaak ook iets minder eten en vooral meer gaan bewegen. Maar laatst vroeg ik mij af, hoeveel calorieën moet je eigenlijk verbranden om 1 kilo af te vallen? Het antwoord op dit interessante weetje staat hieronder!


Het antwoord is: 7.000 calorieën!

Op de website van voedingscentrum.nl, een organisatie die ik betrouwbaar vind, staat dat je ongeveer 7000 calorieën moet verbranden om 1 kilo af te vallen. Zij vergelijken dat met 25 uur wandelen!


Ieder mens is verschillend

Ik schrok nogal van het aantal: 7000 calorieën. Dat is super veel! Maar als ik terugkijk naar de afgelopen periode, waarin ik 5 kilo ben afgevallen in ongeveer 2 maanden, dan klopt het wel. Voor een gemiddelde vrouw is de vuistregel dat je dagelijks 2.000 calorieën nodig hebt. Wil je afvallen, dan is één van de dingen die je kunt doen minder calorieën gaan eten.

Stel dat je besluit om 1.500 calorieën per dag te eten, in plaats van 2.000, dan is dat 500 calorieën per dag minder. Houd je dat bijvoorbeeld 14 dagen vol, dan zit je al aardig in de richting van de 7.000 calorieën die je minder zou moeten eten om 1 kilo af te vallen. Dus volgens de bovenstaande rekensom zou je in 14 dagen tijd 1 kilo kunnen afvallen, oftewel een halve kilo per week.


Extra bewegen helpt ook!

Zo heb ik dat ook gedaan. Ik wilde ongeveer een halve kilo per week afvallen om binnen 8-10 weken 5 kilo af te vallen. Te snel wilde ik niet, want dan was ik bang dat ik dat niet zou volhouden. Ik heb mijn dieet op 1.500 calorieën per dag gezet en daarbij ben ik 2 keer per week gaan sporten, waarbij ik ongeveer 300 calorieën per keer extra verbrandde. Daardoor heb ik bereikt dat ik na 8 weken de 5 kilo kwijt ben geraakt en tot op de dag van vandaag voelt dat heerlijk.


Doe wat het beste bij jou past

Natuurlijk is het fijn om een leidraad te hebben. Als jij bijvoorbeeld ook 5 kilo wilt afvallen in 8-10 weken, dan zou je bovenstaande leidraad kunnen nemen. Dus dat betekent dat je dagelijks ongeveer 1.500 calorieën nuttigt en probeert om meer te bewegen, zoals 2x per week te sporten of meerdere keren per week te wandelen. Mij heeft het enorm geholpen, maar dat kan voor iedereen weer anders zijn. Jouw stofwisseling is waarschijnlijk anders dan de mijne en andersom.

Maar nogmaals, je zou kunnen proberen of het 1.500 calorieën dieet jou goed helpt, net zoals het mij goed heeft geholpen. En als het je tegenvalt, dan zou je andere diëten kunnen proberen. Belangrijk is, is dat je een dieet kiest waar je je goed bij voelt en dat je weken kunt volhouden. Het zou zonde zijn als je een te streng dieet volgt, je ongemotiveerd raakt en je het na een paar weken alweer opgeeft.


2 BONUSTIPS DIE IK VOOR JE HEB EN DIE JE HELPEN OM MAKKELIJKER EN SNELLER AF TE VALLEN!

Wil je makkelijk, snel en/of blijvend afvallen? Dan heb ik hieronder 2 bonustips die je helpen met afvallen en gezond leven. Veel vrouwen gingen je voor!

 

# BONUSTIP 1: Boek ‘In 8 weken slank’ (bestseller!)

In dit super leuke boek In 8 weken slank leer je in 8 weken om goed en blijvend af te vallen. Boordevol gezonde recepten, handige weekmenu’s én slimme tips! Dit boek van de Foodsisters is super gewild en daarom een echte bestseller!

# BONUSTIP 2: Boek Het Energieke Vrouwen Voedingskompas (ruim 60.000 x verkocht!)

Dit boek Het Energieke Vrouwen Voedingskompas is al ruim 60.000 keer verkocht! Ik ben er fan van! Boordevol informatie en slimme tips over je hormonen, afvallen en hoe je zo lang mogelijk vitaal en gezond blijft.

boek energieke vrouwen voedings kompas


Volg je mij al op Facebook of Pinterest? Lijkt me leuk!


Bewaar deze pin voor later:

Hoeveel calorieen moet je verbranden om 1 kilo af te vallen


 

Kleine waarschuwing: 
Veertigplus mus en de genoemde supermarkten/winkels/producenten zijn niet verantwoordelijk voor onjuiste informatie en eventuele gevolgen bij de consumptie van de hierboven vermelde producten of de genoemde diensten. Check altijd de verpakking en/of laat je goed informeren voor gebruik!


Dit blogbericht bevat affiliate links. Voor meer informatie, lees mijn Disclaimer.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.