Afvallen

10 gezonde snacks om mee te nemen naar je werk!

Neem gezonde snacks mee naar je werk en ga niet snaaien

Merk je dat je op je werk ’s ochtends voor de lunch of later in de middag trek krijgt? Ga dan niet fout snoepen, maar neem één van de onderstaande gezonde snacks hieronder! De gezonde snacks en tussendoortjes zijn makkelijk mee te nemen naar je werk en blijven ook goed, zodat het heerlijk is om je honger te stillen. Ook handig voor tijdens het afvallen!

 

#1. Nootjes

Een handje ongebrande en ongezouten nootjes geven je weer fijne energie én het stilt je honger. Daarnaast bevatten noten veel gezonde vetten, vitaminen en mineralen, waardoor je extra goed voor je lichaam zorgt. Houd het bij een handje nootjes en eet niet meteen een hele zak leeg. De nootjes kun je makkelijk naar je werk meenemen in bijvoorbeeld een trommeltje.

 

#2. Stukje fruit

Een appel is vaak makkelijk mee te nemen in je tas en blijft ook goed. Maar je kunt natuurlijk ook ander fruit meenemen naar je werk, zoals banaan, sinaasappel of mandarijn. Wil je fruit eten met zo min mogelijk koolhydraten? Bekijk dan dit lijstje eens: hoeveel koolhydraten zitten er in fruit? 

 

#3. Stukje verse kokos

Kokosnoten bevatten veel vezels en goede voedingsstoffen en bevatten ook weinig koolhydraten. Het vult lekker, waardoor je hongergevoel weggaat. Je kunt een bakje verse kokos kopen bij de meeste de supermarkten, maar je kunt ook gedroogde kokossnippers eten. Ook hierbij geldt: neem een handje en eet niet meteen het hele doosje leeg.

 

#4. Flesje groentesmoothie

Een fruistsmoothie is heerlijk, maar kan ook best wel veel suikers en calorieën bevatten. Daarom zou je ook eens kunnen overwegen om een gezonde groente smoothie te drinken als gezond tussendoortje. Je kunt het ook zelf maken, zoals een tomaten-paprika smoothie. Doe 2 tomaten (zonder kroontje) in een blender. Snijd een paprika in tweeën en haal de zaadjes eruit. Snijd het in kleinere stukjes en voeg het toe aan de blender. Doe er 250 ml water bij en naar smaak wat zout, peper en verse of droge Italiaanse kruiden. Mix het totdat het een egale smoothie is. Giet het in een goede afsluitbare beker en neem het mee naar kantoor!

 

#5. Olijven

Olijven bevatten veel gezonde voedingsstoffen, dus neem een bakje met bijvoorbeeld 10 olijfjes mee naar je werk.

 

#6. (Plantaardige) yoghurt of kwark

Een bakje (plantaardige) yoghurt of kwark is eigenlijk altijd prima. Je krijgt goede voedingsstoffen binnen en het is makkelijk mee te nemen. Je kunt kant-en-klare potjes, bakjes of pakken kopen in de supermarkt of neem het mee in een goede afgesloten beker. Probeer de meest pure en ongezoete variant te nemen. Je kunt het eventueel wat zoeter maken met stevia of erythritol.

 

#7. Rijstwafel

Een rijstwafel is een prima tussendoortje. Je kunt het eventueel beleggen met een beetje gerookte kipfilet of stukjes avocado. Als je het koolhydraatarme dieet volgt, dan is een rijstwafel niet echt aan te raden, omdat het relatief veel koolhydraten bevat.

 

#8. Rauwkost

Bleekselderij, paprika, wortels en komkommer is altijd makkelijk om mee te nemen naar je werk. Het blijft lang goed en vult lekker je maag. Natuurlijk kun je ook nog cherrytomaatjes eraan toevoegen, maar zorg er wel voor dat zij niet kapot gaan tijdens het vervoer naar je werk.

 

#9. Augurken

Augurken zijn ook prima om mee te nemen naar je werk en bevatten weinig calorieën en koolhydraten. Door de zure smaak geven ze je nèt even die extra energyboost die je nodig hebt als je trek hebt.

 

#10. Water

Water stilt je hongergevoel! Dus, als je bijvoorbeeld aan het afvallen bent en je wilt niet iets eten om je honger te stillen, dan zou je dus ook een glas water kunnen drinken om je hongergevoel te verminderen. Het is altijd makkelijk om een flesje water in je tas mee te nemen en op je bureau te zetten.

 

Dit blogartikel bevat affiliate links. Voor mee info lees mijn disclaimer.