5 redenen om tijdens de overgang Vitamine D3 en Omega-3 te slikken!

Je lichaam werkt extra hard tijdens de overgang

Opvliegers, nachtzweten, stemmingswisselingen, een onregelmatige menstruatie: veel vrouwen herkennen het als zij in de overgang zitten. En er zijn nog veel meer symptomen die bij de overgang om de hoek kunnen kijken. Vaak tot vervelends aan toe! Je lichaam is hard aan het werk en kan daarom extra ondersteuning goed gebruiken. Twee aanraders ter ondersteuning zijn Vitamine D3 en Omega-3. Dit wordt vaak vergeten en dat is jammer, want Vitamine D3 en Omega-3 kunnen je lichaam goed ondersteunen tijdens de overgang. Hoe? Dat lees je hieronder!

 

De overgang: einde van een tijdperk dat je vruchtbaar was

Tijdens de overgang gebeurt er veel in je lichaam. Heel veel. Je hormonen vliegen heen en weer en je lichaam bereidt zich voor op een nieuwe fase in je leven: je gaat van vruchtbaar zijn naar niet meer vruchtbaar zijn. Je hormoonbalans verandert en dat gaat vaak gepaard met kwaaltjes, soms zelfs (onverklaarbare) heftige overgangsklachten waar je als vrouw jaren mee rondloopt. De meeste van deze ongemakken verdwijnen tijdens of na je overgang. Maar waarom zou je je lichaam niet extra ondersteunen, zodat je fijner door deze periode heen komt?

 

5 redenen om Vitamine D3 en Omega-3 te slikken tijdens de overgang:

  1. Vitamine D3 kan ervoor zorgen dat je minder stemmingswisselingen hebt tijdens de overgang. Je zit beter in je vel en bent minder prikkelbaar
  2. In de overgang loop je een groter risico op botontkalking en/of osteoporose. Vitamine D3 verkleint deze kans en het is dus belangrijk om hier voldoende van in je lichaam te hebben
  3. Vitamine D3 en Omega-3 kunnen ertoe bijdragen dat je minder risico loopt op borstkanker na de menopauze
  4. De afnemende productie van oestrogenen tijdens de overgang kan ervoor zorgen dat de aanmaak van prostaglandinen niet meer in balans is. Dit kan spierklachten veroorzaken, maar ook opvliegers. Door voldoende Omega-3 te slikken voorkom of verklein je deze klachten
  5. Omega-3 draagt ook bij aan het verkleinen van de kans op hart- en vaatziekten. Daarnaast kan het helpen bij pijnlijke gewrichten en heeft het een gunstige invloed op je stofwisseling.

 

Hoe krijg je Vitamine D3 en Omega-3 binnen?

Vitamine D3 en Omega-3 zijn dus een aanrader als je in de overgang zit en helpen veel vrouwen met het voorkomen en verlichten van overgangsklachten. Maar hoe krijg je voldoende Vitamine D3 en Omega-3 binnen?

 

Vitamine D3:

Maar liefst 90% van alle volwassenen krijgt te weinig vitamine D3 binnen! Zonlicht zorgt ervoor dat je Vitamine D3 aanmaakt. Maar helaas hebben we niet altijd een zonnetje dat schijnt, dus dan is het slikken van extra Vitamine D3 belangrijk. Vitamine D3 vind je ook in voeding, met name in dierlijke voeding, zoals (vette) vis, vlees en eieren. Ook wordt het toegevoegd aan margarine en halvarine. Het nadeel is dat je ongemerkt vaak toch nog een Vitamine D3 tekort hebt. Zeker als je niet veel vis, vlees en eieren eet. Daarnaast bevatten deze voedingsmiddelen niet altijd voldoende Vitamine D3. Het slikken van voedingssupplementen, zoals de populaire NewDay Vitality capsules is aan te raden!

 

Omega-3:

Ook hierbij geldt helaas dat het merendeel van de volwassenen een Omega-3 tekort heeft! Omega-3 kan je lichaam niet zelf aanmaken. Het zit in voeding, zoals vette vis, maar ook bijvoorbeeld in walnoten, amandelen, hazelnoten, diverse plantaardige oliën (zoals lijnzaadolie en olijfolie), avocado, bepaalde soorten groente (zoals spruitjes en veldsla), Omega-3 eieren en margarine waaraan Omega-3 is toegevoegd. Alleen zijn deze voedingsmiddelen, zoals walnoten, vaak niet toereikend om je dagelijkse portie Omega-3 binnen te krijgen. Dus het slikken van een Omega-3 voedingssupplement is bij vele volwassenen noodzakelijk. Daarnaast is het goed om Omega-3 tijdens de overgang extra in te nemen in de vorm van goede voedingssupplementen, omdat je tijdens de overgang hierin ook snel een tekort aan kunt hebben.

 

Ik raad je het NewDay Vitality supplement aan!

Zoals je hierboven hebt gelezen is Vitamine D3 en Omega-3 belangrijk om goed door de overgang te komen. Je kunt met bijvoorbeeld voeding een groot deel van de dagelijkse behoefte Vitamine D3 en Omega-3 binnenkrijgen. Echter, dit lukt niet altijd, omdat je niet altijd dagelijks deze voeding nuttigt, maar ook omdat je lichaam soms een extra oppepper nodig heeft. Een tekort aan Vitamine D3 en Omega-3 ligt dan op de loer.

Ik raad je daarom aan om tijdens de overgang NewDay Vitality te slikken. Dit is een supplement speciaal voor 40+ vrouwen! Het ondersteunt je heel goed tijdens de overgang en daarnaast is het ook goed voor je hart, botten, spieren, hersenen, ogen en weerstand. De capsules bevatten Vitamine D3, Omega-3 en Vitamine K2 van zeer goede kwaliteit.

 

NewDay Vitality supplement

 

Ik mag je 50% korting geven op je 1e bestelling van NewDay Vitality

Probeer NewDay Vitality ook uit! Ik mag je met de code VEERTIGPLUSMUS zelfs 50% korting geven op je 1e bestelling! Hoe je ook gebruik kunt maken van de korting? Ga naar de website van NewDay Supplements en voer bij het afrekenen de code VEERTIGPLUSMUS in en je krijgt meteen 50% korting op je 1e bestelling!

Kortom: kom fijner de overgang door met voldoende Vitamine D3 en Omega-3. Dat is super belangrijk voor je lichaam en heeft je lichaam hard nodig!

 

Kleine waarschuwing:

Veertigplus mus en de bovengenoemde specialisten zijn niet verantwoordelijk voor onjuiste informatie en eventuele gevolgen bij het kopen van de bovengenoemde producten. Laat je altijd goed informeren voordat je het product gebruikt.

 

Bronnen:

  1. NewDay Supplements: Vitamine D3 en de overgang
  2. NewDay Supplements: Omega-3 en de overgang
  3. Gezondheidsplein: Waar zit Omega-3 in? 

 

Dit is een gesponsorde blogpost. Meer informatie lees je in mijn disclaimer.