Last van buikvet? Deze 3 buikspieroefeningen kun je zelfs op je werk doen!

Train je buikvet ook onder kantoortijd makkelijk eraf!

Ja ja, je bent de veertig gepasseerd en dan merk je dat jouw overtollige buikvet minder snel weggaat. Of erger nog: je krijgt steeds meer vet bij je buik erbij! Afvallen na je veertigste gaat helaas bij veel vrouwen moeilijker. Dat heeft onder andere te maken met je veranderende hormoonhuishouding. Je zult dus flink aan de bak moeten om op een gezond gewicht te blijven, zo ook wat betreft je buik. Maar door je drukke agenda heb je daar niet altijd de tijd voor. Dat geeft niet, want deze 3 buikspieroefeningen kun je overal doen, óók op je werk. Niemand die het ziet en ondertussen train jij gewoon lekker voor een strakke buik!

 

3 buikspieroefeningen die je altijd en overal kunt doen:

 

# Oefening 1: om en om één voet optrekken

Zit rechtop in een stoel met je beide voeten plat op de grond. Til één voet ongeveer 20-25 cm op en doe dit een seconde of tien. Als het goed is voel je je buikspieren en je bovenbeenspieren aanspannen. Zet je voet een paar seconden naast je andere voet. Doe de oefening nog 3 keer met dezelfde voet. Zet daarna je voeten weer naast elkaar op de grond, neem een minuut rust, en herhaal het bovenstaande met je andere voet. Je kunt deze oefening net zo lang doen als je zelf wilt. Tien minuten, twintig minuten, een half uur of langer, het maakt niet uit.

 

# Oefening 2: beide voeten optrekken

Deze oefening is nog wat intensiever dan oefening 1, maar reuze effectief. Ga weer rechtop in je stoel zitten met je beide voeten naast elkaar op de grond en je rug goed tegen de rugleuning aan. Trek vervolgens je beide benen 5 cm op (dat ze nèt een stukje van de grond zijn). Houd dit 15 seconden vol en zet daarna je voeten weer naast elkaar op de grond. Herhaal deze oefening 10 keer, neem dan even een minuut rust en doe de hele oefening weer opnieuw. Reken maar dat jij je bovenbeenspieren en buikspieren traint!

 

Volg jij Veertigplus mus al op Facebook? Doe dat hier!

 

# Oefening 3: aanspannen en ontspannen van je buikspieren

Deze oefening is écht bijna onzichtbaar en kun je zowat de hele dag door doen. Zit ook weer rechtop in je stoel. Span je buikspieren 30 seconden aan en ontspan het daarna 15 seconden. Span ze dan weer 30 seconden aan en ontspan het weer 15 seconden enzovoort, enzovoort en houd dit ritme 10 minuten vol. Neem dan even rust en pak de oefening weer op wanneer het jou weer uitkomt.

 

Tip van de Veertigplus mus

Kom nóg sneller van je buikvet af en val nóg sneller af door je aan de 7 basisregels van het afvallen te houden. Door deze regels toe te passen in je dagelijkse leven, zul je gaan merken dat je je fitter voelt, sneller afvalt en dus ook je buikvet afneemt.

 

buikspieroefeningen buikvet

En vergeet niet,
Keep your body in good shape, Veertigplus mus!

 

Heb jij nog tips?

Heb jij nog tips of ideeën hoe je snel je buikvet eraf kunt trainen? Zet het gerust in een reactie hieronder. Tips zijn welkom!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *