Last van buikvet? Deze 3 buikspieroefeningen kun je zelfs op je werk doen!

Train je buikvet ook onder kantoortijd makkelijk eraf!

Ja ja, je bent de veertig gepasseerd en dan merk je dat jouw overtollige buikvet minder snel weggaat. Of erger nog: je krijgt steeds meer vet bij je buik erbij! Afvallen na je veertigste gaat helaas bij veel vrouwen moeilijker. Dat heeft onder andere te maken met je veranderende hormoonhuishouding. Je zult dus flink aan de bak moeten om op een gezond gewicht te blijven, zo ook wat betreft je buik. Maar door je drukke agenda heb je daar niet altijd de tijd voor. Dat geeft niet, want deze 3 buikspieroefeningen kun je overal doen, óók op je werk. Niemand die het ziet en ondertussen train jij gewoon lekker voor een strakke buik!


3 buikspieroefeningen die je altijd en overal kunt doen:

 

# Oefening 1: om en om één voet optrekken

Zit rechtop in een stoel met je beide voeten plat op de grond. Til één voet ongeveer 20-25 cm op en doe dit een seconde of tien. Als het goed is voel je je buikspieren en je bovenbeenspieren aanspannen. Zet je voet een paar seconden naast je andere voet.

Doe de oefening nog 3 keer met dezelfde voet. Zet daarna je voeten weer naast elkaar op de grond, neem een minuut rust, en herhaal het bovenstaande met je andere voet. Je kunt deze oefening net zo lang doen als je zelf wilt. Tien minuten, twintig minuten, een half uur of langer, het maakt niet uit.


# Oefening 2: beide voeten optrekken

Deze oefening is nog wat intensiever dan oefening 1, maar reuze effectief. Ga weer rechtop in je stoel zitten met je beide voeten naast elkaar op de grond en je rug goed tegen de rugleuning aan.

Trek vervolgens je beide benen 5 cm op (dat ze nèt een stukje van de grond zijn). Houd dit 15 seconden vol en zet daarna je voeten weer naast elkaar op de grond. Herhaal deze oefening 10 keer, neem dan even een minuut rust en doe de hele oefening weer opnieuw. Reken maar dat jij je bovenbeenspieren en buikspieren traint!


Volg jij Veertigplus mus al op Facebook? Doe dat hier!


# Oefening 3: aanspannen en ontspannen van je buikspieren

Deze oefening is écht bijna onzichtbaar en kun je zowat de hele dag door doen. Zit ook weer rechtop in je stoel. Span je buikspieren 30 seconden aan en ontspan het daarna 15 seconden. Span ze dan weer 30 seconden aan en ontspan het weer 15 seconden enzovoort, enzovoort en houd dit ritme 10 minuten vol. Neem dan even rust en pak de oefening weer op wanneer het jou weer uitkomt.


3 BONUSTIPS DIE JE HELPEN OM MAKKELIJKER EN SNELLER AF TE VALLEN!

Zoek je een fijn afslankprogramma? Hieronder vind je 3 super fijne bonustips met online afslankprogramma’s die je helpen om makkelijker en sneller af te vallen. Het zijn waanzinnig populaire online afslankprogramma’s die heel veel vrouwen al hebben gevolgd! Dit zijn de 3 bonustips die ik je graag geef en kijk gerust welk afslankprogramma bij je past:


# BONUSTIP 1! 

DieetPro: het nummer 1 dieet van Nederland!

Wist je dat X-factor winnares Lisa Loïs onder andere met DieetPro 30 kilo is afgevallen? Echt top!

DieetPro is een unieke formule van slechts 79 kcal per shake die nagenoeg koolhydraatvrij, vetvrij en suikervrij is.

Daarnaast bevat DieetPro een complete mix van vitamines en mineralen, waaronder vitamine B2, B3, B5, B6 en B12 die energie helpen vrij te maken uit vet, koolhydraten en eiwitten en chroom om de bloedsuikerspiegel in balans te houden zodat de productie van het dik makende hormoon insuline beperkt blijft.

Niet voor niets is DieetPro al drie jaar op rij het best verkochte dieetproduct in drogisterijen en gezondheidswinkels!

Zij hebben verschillende handige kant-en-klare pakketten, waarmee je kunt afvallen, zoals het Slimme Start Pakket, het Slank & Fit Pakket, het Maandpakket en het Lisa’s Choice pakket (samengesteld door Lisa Loïs).

Wil je meer info?

Klik op de afbeelding van DieetPro direct hieronder en dan kom je op de website van DieetPro. Klik op hun website in de navigatie op ‘Bestellen’ om de verschillende pakketten te bekijken! ↓


# BONUSTIP 2!

Het populaire Koolhydraatarm 50 Dagen Programma!

Wil jij écht makkelijk afvallen zonder jezelf suf te sporten of uit te hongeren? Dan is het populaire Koolhydraatarm 50 Dagen Programma echt wat voor jou! Start met afvallen op plaatsen waar je lichaam makkelijk vet opslaat, zoals je buik, billen en benen! Al 50.000 vrouwen gingen je voor!

Dit programma bestaat uit een boek dat je krijgt thuisgestuurd en bestaat uit:

→ 7 super handige weekmenu’s (bespaar tijd!)

→ 7 kant-en-klare boodschappenlijstjes (bespaar tijd én geld!)

→ 150 overheerlijke afslankrecepten (geniet tot 6 keer per dag van lekkere maaltijden en snacks).

Klik hier voor meer info: Koolhydraatarm 50 Dagen Programma


# BONUSTIP 3! 

Het zeer fijne online programma ‘Word weer de Baas over je gewicht’! Nú voor maar 19 euro!

Ontdek de achterliggende oorzaak van je overgewicht én leer ook hoe je jouw gedachtes herkent die ervoor zorgen dat je gaat snaaien en van die vervelende vreetbuien hebt. Met dit fijne online programma ga jij met jouw overgewicht goed aan de slag!

→ Ontdek de werkelijke reden van je overgewicht

→ Inzicht in hoe emoties met jou op de loop gaan en hoe je dit kunt voorkomen

→ 16 lessen met video’s en audio’s en toegang tot de Hypnoslim Academy

KLIK HIER VOOR MEER INFO: Word weer de Baas over je gewicht – online programma! Van € 97 voor maar 19 euro!

Sarina Baas, trainer van ‘Word weer Baas over je gewicht’


Tip van Veertigplus mus

Kom nóg sneller van je buikvet af en val nóg sneller af door je aan de 7 basisregels van het afvallen te houden. Door deze regels toe te passen in je dagelijkse leven, zul je gaan merken dat je je fitter voelt, sneller afvalt en dus ook je buikvet afneemt.


Heb jij nog tips?

Heb jij nog tips of ideeën hoe je snel je buikvet eraf kunt trainen? Zet het gerust in een reactie hieronder. Tips zijn welkom!


Dit blogbericht bevat affiliate links. Voor meer informatie, lees mijn Disclaimer.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *