10 tips om rimpels op een natuurlijke manier te verminderen!

Als vrouw krijgt je nu eenmaal rimpels, naarmate je ouder wordt!

Ja, ja, we moeten er allemaal aan geloven: rimpels in je gezicht liggen op de loer naarmate je als vrouw ouder wordt! Vervelend als het gebeurt en veel vrouwen ‘schoppen’ ertegen. Maar rimpels in je gezicht kunnen ook best mooi zijn. Het geeft je gezicht meer karakter. Als je nu denkt ‘het zal allemaal wel, ik wil gewoon minder rimpels in mijn gezicht’, lees dan hieronder de 10 tips om je gezichtsrimpels op een natuurlijke wijze te verminderen.

 

Kunnen botox en fillers dan niet helpen?

Zeker wel, maar als ik naar mezelf kijk, dan ben ik niet zo van de naalden en van cosmetische ingrepen. Dus kijk ik liever eerst of rimpels rond mijn ogen en mond ook wat verminderd kunnen worden met natuurlijke middeltjes. En gelukkig zijn daar best veel van.

 

10 tips om rimpels rond je mond en ogen met natuurlijke middelen te verminderen:

 

#1. Avocado

Met avocado kun je rimpels rond je ogen verminderen. Maak een papje van geprakte avocado en smeer het uit in het gebied rond je ogen. Laat het 15 minuten intrekken en spoel het er daarna af met lauwwarm water. Doe dit regelmatig, bijvoorbeeld 3 keer per week.

 

#2. Smeer je vaker in met zonnebrandcrème

Een goede zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor kan de vorming van rimpels vertragen. Sommigen beweren zelfs dat het goed is om dagelijks je gezicht in te smeren met zonnebrandcrème. Probeer het eens een paar weken en kijk dan hoe de huid in je gezicht eruit ziet en aanvoelt.

 

Volg je mij al op Instagram? Lijk me leuk!

 

#3. Zoveel mogelijk felle zonlicht vermijden

Je hoort het artsen en huidspecialisten steeds vaker zeggen dat het beter is dat je je huid niet te lang blootstelt aan direct en fel zonlicht. Onder andere de UV stralen kunnen huidveroudering veroorzaken en daarmee het ontstaan van rimpels in je gezicht doen versnellen. Een beetje zonlicht is goed voor bijvoorbeeld de aanmaak van Vitamine D, maar smeer je dan goed in en ga niet in de zon zitten als de zon het felste schijnt. Aanbid de zon bijvoorbeeld ’s ochtends of aan het einde van de dag.

 

#4. Stoppen met roken

Veel rokers staan er niet bij stil dat door het zuigen aan de sigaret er rimpelvorming bij de mond ontstaat. Dus des te meer een reden om te stoppen met roken. Daarnaast is ook de rook zelf ongezond en schadelijk voor onder andere je huid, je organen en andere vitale delen van je lichaam.

 

#5. De huid van je gezicht masseren en insmeren met goede dag- en nachtcrème

Dagelijks jezelf een lichte gezichtsmassage geven houdt je huid soepel en elastisch. Het zorgt er daarnaast voor dat de spieren in je gezicht beter ontspannen en het bevordert de doorbloeding. Hierdoor wordt de vorming van rimpels verkleind en/of vertraagd. Smeer je huid daarnaast dagelijks in met een hydraterende dag- en nachtcrème. Laat je daarvoor goed informeren bij bijvoorbeeld een drogist, schoonheidsspecialiste of apotheek.

 

#6. Drink genoeg water

Drink je te weinig water, dan wordt je huid onvoldoende gehydrateerd en dat kan uitdroging en rimpelvorming van je huid veroorzaken. Minimaal anderhalve liter water per dag wordt ten zeerste aangeraden en bij lichamelijke inspanning zul je dit moeten verhogen naar minimaal 2 liter per dag.

 

#7. Eet gezonde voedingsmiddelen

Om de huid in je gezicht gezond te houden is gezonde voeding extra belangrijk. Eet genoeg groente en fruit en laat suiker, foute vetten en alcohol zoveel mogelijk staan. Neem voldoende omega 3, want dit houdt je huid gezond en zacht. Omega 3 zit bijvoorbeeld in vette vis (zoals zalm en paling), maar ook in noten (zoals walnoten) en bepaalde oliën (zoals lijnzaadolie).

 

#8. Ga niet te vaak tot diep in de late uurtjes door

Ook iets algemeen bekends, maar zéker ook van grote invloed op je huid, is het hebben van voldoende nachtrust. Tijdens je slaap reguleert je lichaam en komt je lichaam tot rust. In balans kan je lichaam veel beter je lichaam aansturen en gezond houden. Daarnaast zorgt een goede nachtrust ervoor dat elastine wordt aangemaakt en elastine maakt je huid soepel en zacht.

 

#9. Voorkom stress!

Wist je dat stress écht een grote boosdoener is van rimpelvorming? Tijdens stress wordt het hormoon cortisol aangemaakt en dit verstoort je hormoonhuishouding! Het onttrekt vocht aan je huid en het breekt het collageen in je huid af, waardoor je huid slapper wordt. Hierdoor worden rimpels beter zichtbaar. Daarnaast kan stress ervoor zorgen dat je huid jeukerig wordt en dat er rode vlekken zichtbaar worden. En last but not least, stress kan het testosterongehalte verhogen, waardoor er meer talgproductie en kleine ontstekingen in je gezicht kunnen ontstaan, bijvoorbeeld puistjes, bultjes en andere irritaties in de huid van je gezicht. Dus jaag zo snel mogelijk de stress uit je lijf als je daar last van hebt.

 

Lees ook: is het waar dat je haaruitval krijgt bij stress?

 

#10. Camoufleren

Je kunt er ook anders in staan en toelaten dat je rimpels er mogen ‘zijn’. Het is een onderdeel van jou en het hoort nu eenmaal bij het ouder worden. Toch hoef je niet alles bloot te geven als je dat niet wilt. De rimpels in je gezicht kun je overdag en ’s avonds best wel minder laten opvallen. Vraag bijvoorbeeld advies bij een schoonheidsspecialiste of visagiste hoe je dat het beste kunt doen. Goede make-up en bepaalde technieken kunnen je hierbij helpen. Ook op internet zijn er genoeg Youtube video’s en blogartikelen te vinden die je tips geven. Denk bijvoorbeeld aan de bekende Nikkie Tutorials.

 

Heb jij nog tips?

Waarschijnlijk heb jij ook nog tips die je hier aan het lijstje kunt toevoegen? Zet het gerust in een reactie hieronder!

 

Bewaar deze pin voor later:

10 tips om rimpels op een natuurlijke manier te verminderen

 

Kleine waarschuwing:
Veertigplus mus en de genoemde specialisten zijn niet verantwoordelijk voor onjuiste informatie en eventuele gevolgen bij het opvolgen van adviezen en/of het afnemen van genoemde diensten. Verdiep je goed alvorens gebruik en laat je desnoods goed informeren door een deskundige!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *